Tarieven

Verandering begint met een kleine stap.

HKC is een vereniging. Iedere werknemer kan lid worden. De kosten van lidmaatschap bestaan uit inschrijfgeld, contributie en administratiekosten. Daarnaast leg je iedere maand een vast bedrag in. Dat is jouw spaargeld. De hoogte van het bedrag dat je maandelijks inlegt, hangt af van de mate van zekerheid die jij voor jezelf wilt inbouwen

Inschrijfgeld

Je betaalt eenmalig € 75 inschrijfgeld als je je bij ons aansluit. Dit bedrag bestaat uit de btw die wij als vereniging betalen over de diensten die  facilitator levert, € 25 contributie voor het 1ste jaar van je lidmaatschap, en € 12,50 voor algemene middelen. De rest wordt gebruikt voor het registreren van de leden in ons boekhoudsysteem en bij de bank, en voor het werven van leden.

Contributie en administratiekosten

Om de vereniging goed te kunnen blijven runnen en om zoveel mogelijk werknemers te bereiken, vragen we een jaarlijkse contributie ter dekking van de werkfondskosten en rekenen we administratiekosten. De bijdrage in de administratiekosten gebruiken we om alle faciliteringskosten te betalen. Denk aan het bijhouden van de administratie, het aanschaffen en verlengen van licenties, het innen van de inleggelden en het uitbetalen van de schenkingen. Er zijn geen bijkomende kosten zoals bij persoonlijke bankrekening de maandbijdrage. Je komt dus niet voor verrassingen te staan.

Een compleet overzicht van de kosten van lidmaatschap vind je hieronder. Deze kosten zijn voor alle leden hetzelfde. Je maakt via betaalverzoeken van HKC deze bedrage op tijd aan ons over.

Inschrijfgeld

€ 75

Een keer

Contributie

€ 25

Per jaar (  vanaf het 2de jaar)

Administratiekosten

€ 10

Per maand

Maandelijkse inleg

Iedere maand betaal je een vast bedrag. Dit heet inleg. Met dit bedrag bouw je een spaarpot op. Mocht een lid van HKC ziek of werkloos worden, dan wordt er een klein bedrag uit de spaarpotten van alle leden gehaald. Al die bedragen bij elkaar opgeteld worden betaald aan de zieke of werkloze werkfondsdeelnemer. Op die manier zorgen we ervoor dat deze deelnemer tijdens zijn of haar ziekte/werkloosheid een inkomen heeft. Hetgeen jij aan extra inkomen wilt bepaald de hoogte van je inleg.

Lage instap, netto uitkering

Bij werkfonds HKC kun je al voor € 10 meedoen. Er zijn geen andere voorzieningen en fondsen die dit concept hebben voor werknemers, het werkt voor de zelfstandigen, dan ook voor de werknemer een goed alternatief om het inkomen op peil te houden. Als je ziek wordt of werkloos, krijg je bij HKC met een maandelijkse inleg van € 25 een schenking van € 275 per maand. Over deze schenking betaal je geen belasting, wordt er niet gekort. Je kunt er dus meteen je boodschappen van betalen. En als je je lidmaatschap opzegt, krijg je je spaargeld natuurlijk weer terug.